Nextens Klantportaal maakt direct online contact tussen u als intermediair en uw klant mogelijk!
Met Nextens Klantportaal kunt u een eigen klantportaal inrichten en houdt u documenten- en informatieuitwisseling met uw klant centraal én overzichtelijk. Uw contact verloopt grotendeels via een persoonlijke en beveiligde omgeving en alle fiscale correspondentie is op één plek en opgenomen binnen het dossier van uw klant binnen Nextens en per jaar geordend. Hierna vindt u een stappenplan en handige tips voor het gebruik van Nextens Klantportaal.
Wat kan Nextens Klantportaal voor u betekenen?
Als u Nextens Klantportaal gebruikt krijgt uw klant een persoonlijke inlogpagina op een door u ingericht klantportaal om
•Aangiften voor verzending te accorderen
•Een IB-checklist in te vullen die u kunt gebruiken bij het maken van de aangifte IB
•Documenten aan u aan te bieden voor veilige opslag in Nextens
•Wijziging in persoonlijke omstandigheden door te geven
Uw klant krijgt automatisch een mail als u hem via uw klantportaal een verzoek doet, u krijgt een mail als uw klant een document uploadt of een aangifte op uw klantportaal accordeert.
Wat moet u doen om Nextens Klantportaal in te richten voor uzelf en uw klanten?
In enkele stappen kunt u van Nextens Klantportaal uw eigen Klantportaal te maken, dit vorm te geven en uw klanten uitnodigen:
•Ga naar in Nextens naar Klantportaal om uw eigen gegevens (naam, mailadres enz.) in te vullen. Deze worden op uw klantportaalscherm en in mails gebruikt.
•Doe een upload van uw logo zodat uw klantportaal uw look and feel heeft.
•Bewerk eventueel de e-mailsjablonen die gebruikt worden om klanten uit te nodigen naar uw eigen smaak.
•Selecteer de klanten die u wilt uitnodigen voor uw klantportaal en verstuur de uitnodiging vanuit Nextens.
Wat moet uw klant doen als hij door u is uitgenodigd?
Uw klant krijgt uw uitnodiging via de mail en klikt op de daarin opgenomen link.
Uw klant kiest een gebruikersnaam en vult zijn mailadres in en slaat zijn gegevens op.
Wat kan uw klant doen op uw klantportaal?
Op de pagina Overzicht ziet hij de de taken die u voor hem klaarzet zoals een te accorderen aangifte of een in te vullen checklist
•Op de pagina Overzicht kan hij ook kiezen voor het zelf uploaden en aan u verzenden van documenten.
•Op de pagina Archief staat de historie: de taken die uw klant heeft afgerond.
•Op de pagina Mijn gegevens kan de klant zijn persoonlijke situatie (en de wijzigingen daarin) invullen en (via een mail) aan u doorgeven.
Stukken die uw klant toevoegt via uw klantportaal kunt u in Nextens raadplegen op de Klantdossierpagina. U krijgt een mail als uw klant een van deze acties uitvoert.