Show/Hide Toolbars

Werken met Nextens

Navigatie: Klantportaal

Uw klant krijgt uw uitnodiging voor uw klantportaal

Scroll Vorig Top Volgend Meer

Hoe ziet het klantportaal er uit voor uw klant?

Zodra uw cliënt is aangemeld voor Klantportaal ontvang deze een e-mail om een  gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen. In de mail staat er een link die leidt naar het accepteren van uw uitnodiging.

Het eerste scherm dat uw cliënt ziet is hier onder te zien:

Uw klant kiest zelf een gebruikersnaam en een wachtwoord. Hierna kan uw klant met u communiceren via uw klantportaal.

 

Klanten met meerdere soorten aangiften

Als uw klant meerdere fiscale diensten bij u afneemt (zoals IB, Btw en Vpb) dan krijgt hij meerdere uitnodigingen. Als hij zich heeft aangemeld, kunt u ervoor zorgen dat hij met één inlog toe kan. Over deze samenvoeging leest u meer bij Klanten met meer fiscale diensten.

 

Klanten met hetzelfde e-mailadres

Als uw klant hetzelfde e-mailadres gebruikt als een andere klant (bijvoorbeeld fiscale partners) krijgt de klant twee mails. Hij zorgt dan voor twee gescheiden vormen van inlog door beide mails te gebruiken om zich aan te melden en daarbij verschillende gebruikersnamen te kiezen. Als hij toch dezelfde gebruikersnaam kiest als degene met hetzelfde e-mailadres krijgt hij daarvan een melding.

 

Inloggen

Hierna is uw klant klaar met inrichten. Als hij in de toekomst een mail met een link van u krijgt (of het internetadres bewaart onder een bladwijzer) verschijnt een inlogscherm.

Na inloggen komt uw klant op uw Klantportaal. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:

 

 

Zie voor alle mogelijkheden voor uw klant Uw Klantportaal in de praktijk.

 

Wachtwoord vergeten

Als uw klant het wachtwoord is vergeten kan hij via wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord kiezen. Er wordt een mail verstuurd naar het e-mailadres van de klant met een link om zijn wachtwoord  opnieuw in te stellen:

Na het invullen van het nieuwe wachtwoord volgt deze info: