Show/Hide Toolbars

Werken met Nextens

Navigatie: Serviceberichten

Serviceberichten lijst

Scroll Vorig Top Volgend Meer

Uiteraard kunt u sorteren op alle getoonde kolommen, verschillende kolommen kiezen, filteren op soort (Beschikking, Definitief, Voorlopig enz.) en op de status (Akkoord, Te verwerken, enz.).

 

Diagnose

Na het binnenkomen en verwerken van een SBA wordt deze indien mogelijk vergeleken met de bij het verzenden van de aangifte berekende aanslag. We vergelijken de SBA en de berekende aangifte (fiscale kaart) op de volgende punten;

Of het bedrag in de aanslag overeen komt met het bedrag in de berekende aangifte;

Of de belasting in de aanslag overeen komt met de belasting in de berekende aangifte;

Of de heffingskorting in de aanslag overeen met de belasting in de berekende aangifte.

 
Als één van de bedragen in de aanslag afwijkt van de berekende aangifte, dan stelt Nextens de diagnose wijkt af (Bedrag wijkt af, Belasting wijkt af, Heffingskorting wijkt af). Indien er geen afwijkingen worden geconstateerd, dan zal Nextens de diagnose Komt Overeen stellen. We vergelijken niet op eerdere betalingen, heffingsrente en overige bedragen.

 

SBT's worden altijd gediagnosticeerd op Onbekend.

 

Onder Status kunt u een markering aangeven (Ongeopend, te verwerken, enz.).

 

In bulk wijzigen van status Serviceberichten

U kunt de status van de Serviceberichten in bulk aanpassen. Selecteer de Serviceberichten op de lijst die u van status wilt wijzigen en klik vervolgens op “Wijzig status Serviceberichten” onder Acties.